Macht en poltiek handelen in organisaties

Auteur M. Hetebrij
Macht en poltiek handelen in organisaties

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789023242017
  • ISBN 10 9023242017
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Overleggen, vergaderingen, meetings er wordt heel wat afgecommuniceerd in organisaties. Communiceren kunnen we dan ook als de besten. Dat geldt echter niet voor het omgaan met macht en politiek. Macht en politiek geven vaker aanleiding tot karikaturen en overdrijving dan tot serieuze bespreking. Macht is verdacht, en politiek wordt door velen geassocieerd met onbetrouwbare zakkenvullers die hun werkelijke bedoelingen verbergen achter een mistgordijn van verhullend of zelfs misleidend taalgebruik. Toch spelen macht en politiek een doorslaggevende rol in het functioneren van organisaties: ze bepalen de besluitkracht van de organisatie en het vertrouwen van de mensen die met elkaar moeten samenwerken. Wie op zijn werk iets voor elkaar wil krijgen, heeft vrijwel altijd steun en goedkeuring nodig ... van partijen binnen en buiten de hi rarchische lijn. Politiek handelen is daarbij noodzakelijk. In Macht en politiek handelen in organisaties haalt Martin Hetebrij daarom macht en politiek uit de taboesfeer, en laat hij zien wat individuele medewerkers kunnen doen om hun politieke kwaliteiten te vergroten (en te verkleinen). Hetebrij maakt duidelijk dat we Ôhet spelletjeÕ allemaal meespelen, of we dat nu willen of niet. Met talrijke praktijkvoorbeelden illustreert hij dat politiek handelen een wezenlijk en onvermijdelijk element is van het voorbereiden en uitvoeren van besluiten op alle niveaus. Zijn conclusie luidt dan ook dat organisaties wezenlijke vooruitgang kunnen boeken op punten als besluitvaardigheid en innovatie door te werken aan het politieke vermogen van hun medewerkers. Een belangrijk boek voor iedereen die het zelflerend vermogen van zijn of haar organisatie wil vergroten. Martin Hetebrij (1942) was jarenlang als methodoloog verbonden aan de Vrije Universiteit te Amsterdam, waar hij in 1983 promoveerde. Sinds 1989 werkt hij als zelfstandig consultant op het gebied van Human Resources Management in grote en kleine bedrijven in verschillende sectoren. Vanaf 1990 ontwikkelde hij het concept van communicatief management, over de werking van macht en communicatie in organisaties.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.